5 мита за автоматичната скоростна кутия

Автоматичните трансмисии са нещо като мистерия за мнозина, включително и за голяма част от самата автомобилна индустрия! Поради това има много митове – или по-точно много дезинформация относно автоматичните скоростни кутии.

В тази статия ще прегледаме някои от най-разпространените митове и недоразумения за автоматичните трансмисии и ще видим дали са истина, грешка или комбинация от двете.

Мит №1: Автоматичната скоростна кутия не подлежи на ремонт

Когато нещо се обърка, единственото нещо, което можеш да направиш, е да отделиш пари за нова.

Реалност: Няма автоматични трансмисии, които да не подлежат на ремонт и повечето имат полза от обслужване (някои дори го изискват).

В наши дни можеш лесно да намериш дузина механици във всяко населено място, но шансовете да намериш такъв, който познава автомобилите автоматик и е готов да работи с тях, е доста малък. Така че, докато технически е мит, че автоматиката не подлежи на ремонт, на практика може да изглежда така. Всичко обаче е въпрос на намиране на правилния техник.

Мит №2: По-малко икономична, в сравнение с ръчната скоростна кутия

Автоматичните трансмисии са алчни, поглъщащи гориво чудовища, създават повече съпротивление на силовото предаване и като цяло карат превозното средство да използва повече гориво, отколкото ако имаше ръчна скоростна кутия.

Реалност: Това, за съжаление, е напълно вярно. Производителите работят, за да запълнят тази разлика в ефективността между автоматичните и ръчните трансмисии, но дори най-икономичната автоматична трансмисия днес все още не може да достигне ръчната по този въпрос. Като общо правило автоматичните трансмисии са по-тежки от техните ръчни колеги.

Мит #3: Колите автоматик са по-опасни при лоши пътни условия

Автоматичните трансмисии не могат да се справят с трудни условия на шофиране, особено сняг, и ще направят шофирането неудобно.

Реалност: В исторически план това е било вярно. Въпреки това, този мит е почти напълно обезсилен от напреднали технологии и подобрени методи за контрол.

Автоматичните трансмисии се управляват от нещо като електронен „мозък“. Той взема информация от цялото превозно средство – неща като скорости на колелата, положение на педала на газта, наклон на превозното средство – и решава на каква предавка да бъде.

През по-голямата част от историята на автомобилите този мозък е бил доста „глупав”. Доста рано обаче производителите на трансмисии започнаха да се справят с този проблем. От обикновен бутон „сняг“, който казва на трансмисията да тръгне на втора предавка, до най-новите системи за комфорт при шофиране, които всъщност сами разпознават пътните условия и се коригират, без водачът да трябва дори да натиска бутони.

Мит #4: Трябва да си в неутрално положение, когато спираш

Винаги трябва да превключваш на неутрална скорост, когато спираш –  като на червен светофар, защото оставянето в движение ще доведе до допълнително износване на съединителя и ще изразходва повече гориво.

Реалност: Това на практика е невярно. Такива може да са били правилата с много по-стари трансмисии, но това не важи за трансмисиите с електронни компоненти.

Автоматичните трансмисии, както беше споменато по-горе, работят с много ограничена способност за вземане на решения, използвайки много ограничен набор от стойности на данни.

Трансмисията не може да види какво има пред теб или дали има светофари. Тя знае само, че натискаш педала на спирачката и колата намалява. Фактът, че когато вдигнеш крака си от спирачния педал, колата започва да потегля и кара мнозина да вярват, че задвижването е включено, дори когато си в покой.

Истината е, че всички съвременни трансмисии компенсират това. Често с неутрално зацепване, когато превозното средство е неподвижно и педалът на спирачката е натиснат.

Мит #5: Може да се повреди при теглене

Тегленето на автомобил с автоматична трансмисия ще доведе до блокиране и/или катастрофална повреда на компонентите в трансмисията.

Реалност: И да, и не. Тук трябва да имате предвид няколко неща. Първо е начинът, по който функционира автоматичната трансмисия. Нуждае се от хидравлично налягане, за да направи каквото и да било. Това налягане обикновено се създава или от помпа, задвижвана директно от двигателя, или от самостоятелна електрическа помпа.

Без това хидравлично налягане не могат да се прилагат вътрешни компоненти и така нищо вътре в кутията не може да работи. Това означава, че има малък или никакъв риск от изгаряне на съединителя поради теглене на превозното средство.

Така че, ако теглиш превозно средство със задвижващи колела, вдигнати от земята, не е нужно да се тревожиш. Ако колата ти е със задвижване на две колела и двете колела, които задвижват, не докосват пътя, трансмисията никога няма да разбере, че е била теглена.

За всеки шофьор е важно автомобилът му да бъде изряден. Когато говорим за скорости, знаем, че монтажът, както и изборът не са лесни. Съветваме те да се обърнеш към специалист, който да ти гарантира безпроблемна работа на автомобила след това.

Защо да се довериш на Carco.bg

Авточастите в нашия онлайн магазин са втора употреба, но в никакъв случай не отстъпват на новите такива. Цените са изключително достъпни, а качеството на продуктите – високо. При поръчка, доставката е в рамките на няколко дни с възможност за връщане или замяна. Ние се стремим да даваме на нашите клиенти само най-доброто. Убеди се още сега: https://carco.bg.

 

Назад към всички новини