ГНП

Сортирай по: Покажи по:
1 2 3 4 5
Сортирай по: Покажи по:
1 2 3 4 5

Дизеловите, както и бензиновите двигатели имат специална горивна уредба, която се грижи за правилното подаване на горивно-въздушната смес към цилиндрите. В двата вида двигатели обаче тези системи значително се различават. В кой от двата типа се намират горивонагнетателните помпи (ГНП), как работят и какво е тяхното предназначение? По какъв начин става регулирането им и защо онлайн магазин за авточасти втора ръка Carco.bg е по-добрият избор?

Как работи ГНП

За да може да се разпределя и впръсква равномерно горивото, устройството на горивонагнетателните помпи е съставено от елементи за изпомпване, съответстващи на броя на цилиндрите на дизеловия двигател. За да се задвижват, в долната част на ГНП има специален вал, много напомнящ на разпределителния на двигателя. Така всъщност се задвижват и отделните помпени елементи на горивонагнетателната помпа. Те са съставени от цилиндър с бутало, където всъщност има пълнителен канал, през който съдът се пълни с гориво при най-долно крайно положение на буталото.

Когато гърбицата започне да избутва буталото нагоре, то прекратява подаването на гориво и започва неговото сгъстяване от 15 до 40 МРа. Тогава всъщност започва и подаването на течността към инжектора, посредством специалните горивопроводи.

За какво служи

Горивонагнетателните помпи са предназначени за създаването на нужното високо налягане при впръскването на дизеловото гориво в цилиндрите на двигателя. Те се грижат още за правилното и равномерно разпределение и дозировка. Също, могат да променят подаването спрямо режима на работа на двигателя и т.н.

Съществуват няколко видове, отличаващи се по своята конструкция и характеристики:

  • редови ГНП - съставени са от отделни едноредови секции, поместени в един корпус, грижещи се за всеки от цилиндрите;
  • помпа впръсквач - всеки от инжекторите е свързан към отделна помпена секция;
  • разпределителни роторни - помпената секция е съставена от две бутала, движещи се противоположно едно на друго, но чрез един ротор, разпределящ подаването;
  • еднобутални - тук е налице разпределител на горивната смес, изпълняващ ролята на помпена секция, подавайки горивото за един или няколко цилиндъра едновременно.

Как се регулира

Регулирането на циклите за подаване посредством горивонагнетателната помпа (ГНП) се осъществява чрез спиралния канал, намиращ се във външната част на буталото. Когато той се срещне с преливния в цилиндъра, налягането на течността спада, с което подаването се прекратява. Така всъщност се регулира и КПД на двигателя.

Защо да изберете Carco.bg

Защото ние сме с непрекъснато работно време 24/7 и постоянно осигуряваме голямо разнообразие от втора ръка горивонагнетателни помпи (ГНП) с различни параметри за всички разпространени марки автомобили на изключително конкурентни цени.