25/08/2023

Бъдещето на спирачните системи

Бъдещето на спирачните системи

Спирачните системи стават все по-интелигентни, за да могат да отговорят на бъдещите нужди и изисквания на автоматизираното шофиране и електрическите автомобили. Тази функционална промяна изисква задълбочено разбиране на системата, за да се съчетаят безкомпромисна безопасност и устойчивост в бъдещите спирачни системи.

Архитектурата на автомобила се променя


Независимо от дизайна и изграждането на превозните средства и бъдещите спирачни системи, спирачките остават важен елемент на активната безопасност при шофиране. Надеждността е най-важна, а компромисите са нещо, което производителите на спирачки не правят.


Този начин на мислене сред експертите ще стане още по-важен в бъдеще, когато става въпрос за оборудване на спирачките за бъдещи изисквания и поддържане на абсолютно доверие в тях. И все пак почти всичко останало започва да се променя.


Какво означава всичко това за спирачките? Промени – можем да кажем дори радикални промени в дългосрочен план. Поглеждайки назад, виждаме, че спирачните системи досега са били предимно механични системи с вакуумни усилватели и хидравлично предаване на мощността от педала на спирачката към спирачката на колелото.


Електронните системи за безопасност като ABS и ESC гарантират, че спирачките проактивно допринасят за безопасността при шофиране в критични ситуации, дори без намеса на водача. В същото време спирачките днес трябва да допринасят за ефективността на автомобила – с други думи, да помагат за предотвратяване на емисиите на CO2 – и в бъдеще да намаляват емисиите на частици по време на спирачен път с триене.


Това, което беше бъдеще през 2016 г. сега е реалност на пътя


Първата електрохидравлична спирачна система, разработена от Continental, влезе в производство през 2016 г. Тя заема по-малко място за инсталиране, състои се от по-малко компоненти, по-лека и не изисква вакуумна помпа. Чрез отделяне на педала на спирачката от системата за физическо задействане, силата на тялото вече не е необходима за ефективно аварийно спиране. За разлика от системите със спирачен усилвател, дозирането на максималната спирачна мощност не зависи от силата в крака ти.


Спирачките стават „полусухи“


В днешните спирачни системи генерирането на налягане все още е напълно интегрирано в модула на спирачната система. Хидравликата (т.е. „мократа“ част на спирачната система) предава силата към спирачните апарати.


Въпреки това, колкото повече се развива архитектурата на превозното средство, толкова по-привлекателно става премахването на тази негъвкава особеност. Първа стъпка например, може да бъде спирачките да не се задействат хидравлично на задната ос, тъй като хидравликата има недостатък – течността трябва да се сменя и изхвърля редовно – което не е екологично устойчиво.


Освен това, ако спирачките се задействат електромеханично, монтажът на задния мост ще бъде опростен, тъй като твърдите хидравлични линии могат да бъдат премахнати. В същото време хидравликата на предния мост все още ще бъде налична като резервна система.


Спирачката може да бъде разделена на модули


В много дългосрочен план хидравличната система може да бъде елиминирана напълно. За да се постигне това, спирачките на четирите колела могат да се задействат електромеханично и по този начин биха били напълно „сухи“. Сегашният фокус върху генерирането на налягане и модулацията вече няма да е необходим, с подходящ интелект за управление.


За да стане тази дългосрочна трансформация изобщо възможна, отделните функции на спирачната система трябва да бъдат капсулирани като самостоятелни продукти в модулни, валидирани и доказани софтуерни блокове, които могат да бъдат интегрирани в различни превозни средства, благодарение на стандартизирани интерфейси, базирани на принципът на повторната употреба .


Заключение


Функциите за движение остават крайъгълният камък на активната безопасност при шофиране и това ясно се вижда в спирачните системи. В същото време обаче общите условия за функциите за контрол на движението се променят значително поради новата архитектура и новите възможности на превозното средство.


Новите архитектури на спирачната система по всяка вероятност ще бъдат модулни. По този начин могат да бъдат осигурени по-голяма безопасност, комфорт при шофиране и надеждност въпреки новите свойства на системата.

Спирачната система е една от най-важните механизации в устройството на автомобила, като ако някой от съставните й компоненти се повреди, това би могло да застраши безопасността на пътниците. За да е шофирането безопасно, всеки водач трябва внимателно да проверява нейното състояние, като това действие е със задължителен и неотменим характер.


Какви резервни части ще откриеш в Carco.bg?


При нас ще откриеш втора употреба спирачни компоненти, които можеш да избереш и поръчаш изцяло онлайн. Налични са за повечето марки и модели автомобили, а произходът им е напълно оригинален:


ABS - антиблокираща система;
Лост ръчна спирачка;
Серво;
Спирачни апарати;
Дискове и барабани;
Спирачни помпи.


Довери се на Carco.bg за резервни части на изгодни цени!

Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път