• Carco.bg
  • Блог
  • Едни-от-най-готините-автомобили-на-всички-времена
03/11/2023

Едни-от-най-готините-автомобили-на-всички-времена

Едни-от-най-готините-автомобили-на-всички-времена

Какво прави една кола готина? Това не е точна наука и всеки има различно мнение. Готините автомобили в тази статия са тези, които са заемали почетно място като плакати по стените на спалните или в наши дни могат да бъдат намерени като тапети на компютърни екрани или смартфони. Те имат неостаряващ дизайн, което ги прави вечни класики. Няма фиксирана дефиниция за това какво прави една кола готина, но когато видиш такава, просто го знаеш.


Ferrari 288 GTO


Забавен факт е, че „GTO“ означава Gran Turismo Omologato. Последното в превод от италиански означава хомологиран. Това подсказва как 288 GTO е възникнал. Той е създаден, за да позволи на Ferrari да се състезава в състезания от група B. Отвън 288 GTO на Ferrari изглежда подобно на по-обикновения (поне за Ferrari) 308 GTB. Въпреки че и двете имат елегантно ниско тяло, всъщност са доста различни. 288 GTO е с по-дълго междуосие, разширени калници (за побиране на по-големи колела) и преден спойлер. Освен това, Ferrari благослови своя 288 GTO с разтърсващ 2,8 литров V8 двигател с двойно турбо, монтиран зад водача. Твърди се, че V8 притежава 400 к.с. и може да достигне 96 км/ч от място само за 4,9 секунди. Смята се, че всички модели идват и с диференциал с ограничено приплъзване. Независимо от версията, всичките модели 288 GTO са невероятно скъпи, като цените често надхвърлят милиони.


Mercedes-Benz 280 SL Pagoda


Mercedes пуска своя 280 SL в края на 60-те години на миналия век – най-желаните автомобили по това време идват с грациозност и скорост. Повече от 50 години дизайнът на Mercedes все още изглежда зашеметяващо, въпреки сравнително простата (по съвременните стандарти) форма на каросерията. Геометрията на подвижния покрив на купето на SL напомня на хората за източноазиатските храмови покриви и скоро става известен като Пагодата. Големият тънък волан, кръгли циферблати и фини щрихи на хром работят заедно, за да излъчват изтънченост. Безброй известни лица са притежавали 280SL, включително хора като Джон Ленън и Кейт Мос. Всички модели използват шестцилиндров бензинов двигател, който изпраща мощността към задните колела, и въпреки че производителността не е прекомерна (предлагат се приблизително 180 к.с.), тя е повече от достатъчна, за да бъде една от най-бързите коли на пътя за времето си. Скоростта обаче е само половината от историята. 280 SL е удобен и благодарение на добрия старомоден немски инженеринг е изключително стабилен и здрав. Днес 280SL Pagoda продължава да бъде икона – в основата си това е немската версия на Jaguar E-Type. Тези, които се надяват, че предшествениците 250 и 230 са значително по-евтини, ще бъдат разочаровани, защото цените могат да бъдат удивително сходни.


Volkswagen Golf GTI


Инженерите на VW решават, че макар стандартният Golf да е добър автомобил, той наистина се нуждае от малко повече огън. И така, в свободното си време (между проектирането на нормални автомобилни части и яденето на братвурст) те променят стила, играят си с двигателя и създават икона. От една страна, Mk1 Golf е практичен (предни и задни седалки, страхотна видимост и сравнително голям багажник) и достъпен за движение, а от друга – производителността и управлението са повече от достатъчни, за да предизвикат усмивка. Задвижването на оригиналния Golf GTI е чрез 1,6-литров бензинов двигател, който изпомпва около 108 к.с. Тези числа може да изглеждат малки за мощен автомобил, но Mk1 GTI тежи само 810 кг. Така че спокойно ускорява до 90 км/ч за девет секунди. Управлението е силна страна на оригиналния Golf GTI. Създаден е във време, преди твърдото окачване да стане норма за спортните хечбеци. Нещо повече, Golf GTI остава донякъде достъпен (за разлика от някои от съвременните му еквиваленти).


Фиат 500


500 на Fiat е италианският отговор на тези, които търсят малка, достъпна и пестелива кола – в много отношения той е като класическо Mini. Независимо от липсата на холивудска слава, 500 все още е обичан по целия свят, дори по-новите версии на Fiat да се продават добре. Част от очарованието на оригинала се дължи на стилния му екстериор, невероятните пропорции и семплия интериор. Не всички модели обаче се раждат еднакви, защото 500 L (или Lusso – което означава лукс) има по-плюшена кабина, включително различно арматурно табло и седалки. Изживяването при шофиране ще размрази и най-студените сърца.


Range Rover Classic


Малцина биха могли да предскажат височините, които Range Rover ще достигне – не на последно място по отношение на лукса и офроуд мощта, но също и като транспорт за изключително богатите и супер известните. И все пак, почти 50 години след пускането си на пазара, луксозното 4x4 все още е сред най-добрите. Част от този успех е стремежът на Land Rover към иновации. Всъщност оригиналният Range Rover е толкова иновативен, че създава свой собствен пазарен сегмент още в деня, в който е пуснат на пазара. Важното обаче е, че Range Rover Classic е изключително удобен и способен, когато наоколо стане кално. Подобни характеристики са твърде привлекателни за елита на деня и в резултат на това не след дълго Range Rover се превръща в луксозен офроудър с пет врати. Ранните Range Rovers идват с окачване със спирални пружини и мощни V8 бензинови двигатели с автоматични скоростни кутии. Оригиналните Range Rovers продължават да бъдат популярни и цените за напълно реставрирани версии могат да надвишат тези на нов модел.


Alfa Romeo Spider


От една страна Alfa Romeo е производител, създал някои от най-красивите автомобили и двигатели в историята, а от друга – някои невероятно ненадеждни автомобили, които ръждясват по-бързо, отколкото можеш да си представиш. За щастие, Spider е едно от по-добрите усилия на италианската марка, въпреки че все пак е разумно да се провери за ръжда. През 1966 г. Alfa пуска своя Spider, който включва двойни горни разпределителни валове, петстепенна механична скоростна кутия и дискови спирачки навсякъде. Въпреки че мощността е оценена на скромните 109 к.с., олекотената каросерия и директното кормилно управление правят шофирането страшно приятно. Всъщност Spider се оказва толкова популярен, че остава в продажба почти 30 години, въпреки че през това време има четири отделни версии на италианския двуместен спортен автомобил.


Ford Capri


Америка може да има оригиналния Mustang, но Великобритания и Европа имат Capri. Всъщност връзката между двата автомобила е още по-очевидна с факта, че Ford иска да нарече по-малкото си спортно купе Colt, но Mitsubishi слага край на това, тъй като вече има модел, използващ това име. За първи път Ford Capri e показан на публиката през 1969 г. За да запази производствените разходи ниски, Ford използва платформата на Cortina като основа за проектиране на Capri. Когато готовият продукт пристига, той е с листови пружини и барабанни спирачки отзад и дискови спирачки, монтирани на подпори MacPherson отпред.


BMW E30 M3


Не можем да пропуснем и легендата BMW E30 M3. Той е пуснат като състезателна кола, но е напълно подходящ и за ежедневието със сравнително практично купе – макар и по-бърз от повечето коли на пътя. Дори обикновеният E30 M3 изглежда подходящ, но Evolution и Sport Evolutions са още по-добри благодарение на агресивните ъглови арки на калниците. В допълнение към стандартната серия 3, всички M3 идват със спортни алуминиеви джанти, двойни ауспуси и няколко емблеми на M3. В центъра на нещата е 2,3 литров бензинов двигател. Твърди се, че изходната мощност е около 200 к.с., но моделите Evolution идват с допълнителни 15 к.с., благодарение на сравнително ниското собствено тегло от около 1200 кг. Управлението е също толкова специално, колкото и двигателят, със завои, предлагащи на шофьорите шанса да се насладят на баланса на шасито и директността на кормилното управление. В сравнение със забавното шофиране, интериорът на E30 M3 е леко скучен. До голяма степен е взет на едро от стандартната E30 серия 3, въпреки че има някои фини щрихи, които ще накарат водачите да се почувстват специални – като обвит във велур скоростен лост. За съжаление на простосмъртните, спортното купе на BMW е толкова добре оценено, че цените са главоломни.




Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път