• Carco.bg
  • Блог
  • Еволюция на функциите на автомобилните врати
28/04/2023

Еволюция на функциите на автомобилните врати

Еволюция на функциите на автомобилните врати

Автомобилните врати са изминали дълъг път – от тежки и непрактични до автоматично отварящи се такива. В днешната статия ще очертаем еволюцията на технологията за автомобилните врати. Историята им е изпълнена със зашеметяващи иновации. Знаеш ли, че съществуват над 100 000 патента за автомобилен дизайн и технология на вратите?


Точно така. Любопитен факт е, че вратите не са били считани за необходимост, когато автомобилите са започнали да се появяват. Те са инсталирани по-късно поради нарастващи опасения за безопасността и са еволюирали, за да отговарят на стила на водача. Ето всичко интересно за историята и еволюцията на автомобилните врати.


Автомобили без врати


Точният момент, в който вратите са изобретени, не може да бъде проследен. Автомобилите Karl Benz от 1894 г. например са произведени без врати. Автомобилите с бензинови двигатели са въведени през 20. век и също са били без врати.


Основната грижа на изобретателите и инженерите в онези дни е била да задвижват колата, поради което автомобилните конструкции са били изключително прости и можели да превозват само двама души. Дори ранните Ford Model T са били без врати. Чак около 1923 г. започват да се появяват първите, които били тежки и изисквали доста сила, за да се затворят.


Автомобилните врати след Втората световна война


Когато Европа се завръща от войната, технологията се подобрява и води до производството на малки и ефективни автомобили с врати. Един от най-забележителните модели по това време е BMW Isetta, който има само една врата.


Единичната врата е закрепена към едната страна на панела на автомобила и осигурява вход и изход в целия интериор на автомобила. До средата на 1900 г. колите с две врати били обичайни и приемливи.


По-късно колите с четири врати навлизат по-често в употреба, а тези с две остават спортните автомобили. Съвременните дизайни следват подобна тенденция, при която луксозните и спортните автомобили имат по-малко врати в сравнение с търговските.


Видове модерни автомобилни врати


Модерните автомобили са оборудвани със зашеметяващ дизайн на вратите, който допринася за безопасността и външния вид на автомобила. Нека разгледаме някои видове:


Конвенционална автомобилна врата


С панти отпред и отваряне отзад, конвенционалните автомобилни врати са най-често използваните врати в търговските автомобили дори и днес. Такива модели автомобили обикновено имат 4 врати и заден капак.


Те са наследници на самоубийствените врати, наречени така, защото са притежавали особоеността да изхвърлят пътниците си при катастрофа. С панти отзад и отварящи се отпред, лошите показатели за безопасност на самоубийствените врати бързо довели до еволюцията на конвенционалните предни врати с панти днес.


Плъзгащи се врати


Обикновено използвани в микробуси и камиони, тези врати се плъзгат върху купето на автомобила, за да се отворят. Такива врати са по-ефективни при използване на пространството и са по-функционални.


Ножични врати


Тези врати са фиксирани от едната страна на автомобила и се завъртят нагоре при отваряне. Представени за първи път от Alpha Romeo през 1968 г., ножичните врати са популярен избор при скъпите спортни автомобили, особено в Lamborghini, който ги добави в Aventador, Countach и Diablo. Други популярни автомобили с ножични врати са Bugatti EB110 и концепцията Alpha Romeo Carabo.


Врати тип „крило на чайка


Такива врати са с панти отгоре вместо отстрани и изглеждат като крила на чайка, когато са отворени. Първоначално произведени от Mercedes Benz през 1952 г. за техните състезателни автомобили, известни примери за тези модели включват Mercedes Benz 300SL, Peugeot 905, Aston Martin Bulldog и легендарния DeLorean DMC-12.


Има още много модели врати като пеперуда и врати с сенник. С еволюцията на автомобилните врати можем да се надяваме да видим още такива красоти в близко бъдеще.


Как да избереш модел на врата?

Основно правило при избора на нова автомобилна врата, е да се вземе под внимание марката и модела лека кола. Конструктивните особености на купето са също от водещо значение за това какъв точно вид авто стока да купим – седан, лифтбек, хечбек, комби, кабриолет, кросоувър и др. Също така е добре да обърнеш внимание и на параметри като:


Марка


Модел


Модификация


Съвместимост


При нас със сигурност ще успееш да откриеш най-правилното решение за своята кола, защото магазин Carco.bg е прочут със своите изгодни предложения за врати, които нямат аналог. Макар и втора ръка, те ще ти осигурят висока производителност, която напълно ще оправдае инвестираната сума.!


Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път