Какво да правим при проблем с горивната помпа

За да могат автомобилите да работят и функционират нормално и да осигуряват комфорта, който имате при шофиране, те притежават различни системи. Горивната помпа всъщност е част от системата, снабдяваща двигателя с нужния дебит от гориво. Какво става обаче, когато тя се повреди и спре да работи, какво можем да направим в подобен случай, удачен вариант ли е да използваме втора ръка авточасти и има ли значение бензин или дизел е двигателят? Нека видим!

Какво да правим при проблем с горивната помпа

Обикновено при нормална работа се създава определено налягане в системата и се доставя нужното количество гориво до цилиндрите на двигателя. Степента на налягане обаче зависи от това, дали двигателят е бензинов или дизелов. Всеки автомобил разполага с горивна помпа. Горивната помпа се различава при бензиновия и дизеловия двигател. При бензиновите двигатели помпата (още наричана "бензинова помпа") служи за осигуряване на дебит от гориво, което се случва чрез налягане на 1 бар или на 3 или 4 бара. Разликата идва от спецификацията на горивната система на мотора - дали е с едноточково впръскване (т.нар. моноинжекция) или е с многоточково впръскване (т.нар. пълна инжекция).

Когато има неизправност, проблем или дефект в горивната помпа, тя или не създава нужния дебит или изобщо не сработва и съответно налягането е нулево. Тогава обикновено двигателят изобщо не запалва и върти само стартерът.

Горивната помпа може да се намира вътре в резервоара или някъде в областта на задния мост. Преди горивото да постъпи в нея, то преминава през специален филтър, който улавя и задържа замърсяванията. В светлината на некачествените днешни горива, обикновено този филтър бързо се замърсява и това може да повреди горивната помпа.

В подобен случай единственото ефективно решение е покупката на нова или втора ръка горивна помпа, която да поставите на мястото на повредената. Ако Вие нямате нужните умения или време, можете да се обърнете и към специализиран сервиз, който да свърши работата вместо Вас.

Как се сменя

За да се провери неизправността на горивната помпа, симптомите обикновено са трудно палене, не винаги от първия път или изобщо липса на възможност за стартиране на двигателя. Все пак след провеждане на различни тестове в сервиза, по-конкретно може да се установи причината за подобни проблеми. Понякога дори е необходима простата смяна на филтъра и проблемите изчезват. В други случаи, неизправността може да се крие в липсата на електрозахранване. Като цяло неизправностите могат да бъдат най-различни.

За да се проследи състоянието на този компонент, трябва да се измери дебитът на горивото и ако силно варира или е минимален, то най-вероятно горивната помпа е повредена или се налага почистване на филтъра. Важна особеност в тази посока е, че по време на тестовете, в резервоара трябва да има минимум 15 литра гориво. Все пак, ако се установи необратима повреда, единственото решение е смяната.

Бензиновите помпи могат да бъдат открити най-често в резервоара или до задния мост на един автомобил. Закрепят се с кошница, към която има и поплавък, който отмерва нивото на бензина. Помпата разполага с филтър, който прецежда горивото и има за цел да попречи замърсяването на помпата.

При дизеловите автомобили помпата се нарича "подкачваща помпа". Изпълнява същите функции както и при бензиновата, с разликата, че тук се подава нафта с определено налягане, което обикновено е 3 бара. Разположението й е същото като при бензиновите двигатели.

Основния източник на проблеми при горивните помпи е некачественото гориво или ръжда. Понякога проблем е и филтъра споменат по-горе - запушва се и помпата изгаря. В тези случаи е най-добре да бъде потърсена нова или втора ръка горивна помпа.

При подмяна основно изискване е свалянето на резервоара или премахването на задната седалка. Именно там, под специален капак, ще намерите и горивната помпа. Внимателно се откачат всички маркучи и кабели за подаване на електрозахранването. Тъй като вероятността от възникване на пожар при искра е голяма, експертите препоръчват предварителното премахване на кабелите от акумулатора. Трябва да се премахне и предвиденият за отчитане нивото на горивото сензор, който също се намира в резервоара. Сега новите елементи се монтират в обратния ред и се свързват нужните маркучи и кабели.

Въпреки че смяната, описана по този начин изглежда просто начинание, това не е съвсем така и ние Ви препоръчваме, ако нямате нужните компетенции за извършване на ремонта или смяната, непременно да се доверите на специализиран сервиз. Това ще Ви спести много нерви и пари, с оглед на поразиите, които можете да направите, ако се опитате да отстраните неизправността самостоятелно.

Откъде можем да поръчаме резервни части

В случай, че за Вас е важно максимално рационалното използване на парите, препоръчваме Ви да се насочите към специализиран онлайн магазин, предлагащ втора употреба горивна помпа. Важно е обектът да е насочен само и единствено към предлагането на подобни авточасти, тъй като в този случай обикновено предварително се тестват всички предлагани компоненти и Вие гарантирано получавате работещи и функционални продукти. Тези фирми имат специални тестови помещения, които са снабдени с нужното оборудване и специалисти, постоянно тестващи различни части за коли.

Защо да се доверим на Carco.bg

Carco.bg е един сайт, където клиентите получават:

  • Безплатна консултация от специалист;
  • Имат възможност за връщане или подмяна на закупената авточаст, ако тя не сработва, проявява дефект или е несъвместима при грешен избор;
  • Бърза доставка до адрес или офис на куриер, защото ние поддържаме складова база;
  • Най-изгодните цени на пазара;
  • Лесна и интуитивна работа със сайта, който е съвместим с различните по размер на дисплея мобилни и настолни устройства;
  • Дървовидна структура на менютата, така че клиентите лесно и бързо да откриват и навигират из сайта, както и да използват умната ни търсачка, позволяваща бързото и правилно откриване на търсената горивна помпа.

Възползвайте се и Вие!

Назад към всички новини