• Carco.bg
  • Блог
  • Ролята на пружините в системите за окачване
16/02/2024

Ролята на пружините в системите за окачване

Ролята на пружините в системите за окачване

Пружината има нелеката задача да компенсира неравностите в пътната настилка, да поддържа системата на окачване, както и допълнителното тегло така, че автомобилът ти да не провисне. Всяка от тези функции е изключително важна за три ключови области – осигуряване на комфорт, прецизно управление и товароподемност в модерното превозно средство.


Как работят пружините


Пружините смекчават возенето в превозното средство. Когато автомобилът набира скорост, пружините започват да поемат удара от неравности по пътната настилка. Ето защо високопроизводителните превозни средства са склонни да използват по-твърди системи за окачване от обикновените превозни средства.


Тъй като компресираната пружина се разтяга силно, трябва да се използват амортисьори, за да се смекчат циклите на компресия и разтягане. Важно е и характеристиките на компресия и разширение на амортисьора да съответстват на характеристиките на компресия и разширение на пружината. Важно е да знаеш, че стабилизаторът също трябва да бъде включен като част от пружината или амортисьора.


При всяка процедура за модификация силата на пружината, амортизацията на амортисьора и капацитетът на стабилизатора трябва да бъдат съобразени с теглото на превозното средство, дизайна на шасито и условията на шофиране за максимално управление, товароподемност и комфорт при шофиране.


Геометрия на окачването


След многобройни цикли на разтягане и компресия пружината често се претоварва. Височината ѝ намаля, което води до провисване на системата за окачване. В екстремни случаи на износване пружината се чупи.


Провисналите пружини увеличават ъгъла на наклон на системата за окачване. Въпреки че повечето системи за окачване могат да се регулират, за да компенсират намаления във височината на окачването, приложения, при които ъгълът на наклон не е регулируем, може да изискват смяна на пружината, за да се възстанови геометрията на окачването и ъгълът на наклона.


Листова пружина


Въпреки че листовите пружини обикновено се използват в приложения за камиони с твърди задвижващи оси, напречната листова пружина може да се комбинира с независимо окачена задна ос, за да се образува лека система за задно окачване в мощни шосейни автомобили.


Листовата пружина може да изпълнява различни изисквания за носене и управление на возенето чрез промяна на броя, ширините, дебелините и дължините на листата на пружината. Исторически погледнато стоманената многолистова пружина е една от най-старите и най-широко използвани конструкции в системите за окачване.


В допълнение листовата пружина действа като свой собствен амортисьор, поради триенето на листата едно в друго. В някои случаи конвенционалната стоманена пружина може да бъде заменена с пластмасова, която значително намалява теглото, и е устойчива на корозия.


Торсионна пружина


Торсионните окачвания се използват за превозни средства, оборудвани със системи за окачване с къси и дълги рамена. Както подсказва името, торсионната пружина е просто кръгла греда, която е проектирана да се усуква, когато тежестта се приложи към системата за окачване. Предимствата на системата за окачване с торсионна греда са най-вече компактност и леко тегло.


Тъй като напрежението на торсионната греда се контролира от регулиране на винт с резба, торсионните щанги могат да се използват за фина настройка на височината на окачването. В допълнение торсионните греди могат да бъдат прикрепени към горните или долните контролни рамена, увеличавайки гъвкавостта на дизайна.


Спирална пружина


Функцията на спиралната пружина може да бъде разбрана по-добре, ако я визуализираме като дълга, тънка торсионна греда, навита във форма на спирала. Тъй като навитата жица се усуква по време на цикъла на разтягане на пружината, спираловидната пружина работи на същия принцип като торсионната. Тъй като заема сравнително малко пространство, тя може да се използва в различни конструкции на окачване.


Смяна на пружина


Тъй като всяка компресирана пружина съхранява експлозивно количество енергия, което я прави много опасна, от съществено значение е да използваш качествено оборудване за компресиране и да следваш препоръчителните процедури за безопасност и обслужване при смяна. Преди да започнеш смяната, важно е да се увериш, че всички необходими инструменти и оборудване са под ръка и са пригодени за употреба, за да се осигури безопасно отстраняване и подмяна.

Преди да смениш пружината, провери за правилното налягане и размер на гумите, след което запиши височината на окачването на автомобила. Сменяй една по една пружините, за да се увериш, че кабелите и спирачните маркучи са правилно монтирани отново. Когато сменяш спирална пружина, увери се, че е поставена правилно отляво надясно.


В противен случай ще се получи нежелано увеличаване на височината на окачването. Всички болтове трябва да бъдат монтирани на първоначалните си места и позиции. Болтовете трябва да бъдат леко смазани с модифицирана смазка без триене и затегнати според спецификацията.


Защо да избереш пружини в магазин Carco.bg?


Наличните в раздела пружини за автомобили са с изцяло оригинален произход и с много високо качество. Това ги прави надеждно решение за всеки собственик на автомобил, който иска да вложи в проверени компоненти при ремонта на отделните системи. Предлагаме впечатляващо разнообразие от части, които можем да доставим за кратко време. Така неотложните ремонтни дейности няма да бъдат забавени, а резултатите ще са гарантирано добри!

Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път