Въпреки че повечето от нас го приемат за даденост, воланът е изключително важен компонент за нашия автомобил. В даден момент частите, които съставят кормилната система, се износват. Външните компоненти, като накрайниците и връзките на кормилната щанга, се износват много по-бързо от вътрешните компоненти, така че имат нужда от редовно обслужване. Вътрешните компоненти, които включват хидравликата и модула на кормилната рейка, издържат много по-дълго и обслужването им е доста рядко явление, но не е за подценяване.
За определяне посоката на движение на автомобила използваме волана, който чрез така наречената кормилна рейка завърта колелата в желаната от нас посока на движение.
Как работи този механизъм и как се сменя при повреда? Как се рециклира и защо онлайн магазинът за втора ръка авточасти – carco.bg – е перфектният избор?
Нека разгледаме отговорите на тези въпроси в днешната статия.
Това е специален механизъм от автомобила, предназначението на който е, спрямо посоката на завъртане на волана да насочва и движението на колелата. Тоест, този механизъм чрез специални валове може да направлява колелата чрез волана.
Основно има два вида рейки, а именно – механична и хидравлична. Първата е най-простият механизъм, популярен и използван в автомобилите през 70-те и 80-те години. Днес обаче по-предпочитани са хидравличните. Те притежават допълнителна помпа, създаваща налягане в затворена система и задвижваща специална работна течност. Тя оказва въздействие върху отделните механични движещи се части. Така всъщност въртенето на волана за водача е значително облекчено.
Това е проблем, характерен само за хидравличните кормилни рейки. Ако намериш петно от масло около колата си, увери дали това е кормилна течност. Най-лесният начин да разбереш със сигурност, е да надникнеш в резервоара за кормилна течност.
Ако завъртиш волана леко, но колата все още се движи право напред, без да променя посоката, значи имаш проблем с кормилната рейка.
Тропащите или почукващи звуци са други признаци за проблем с кормилната рейка.
Обикновено се чува близо до мястото, където е кракът ти. За да не се объркаш с друг шум, причинен от съвсем различен проблем, имай предвид, че почукващият звук обикновено се чува веднъж и след това да има паузи преди ново почукване, а в някои случаи можеш да го чуеш отново, когато върнеш волана в първоначалната позиция. Чуеш ли тези неща, най-вероятно имаш проблем с кормилната рейка.
Въпреки че все още можеш да управляваш колата си с дефектна или счупена кормилна рейка, това може да повлияе на безопасността ти на пътя и тази на другите участници в движението.
Проблемите или повредата на кормилната рейка могат да направят колата много по-трудна за управление, което може сериозно да увеличи риска от злополука. Заедно с това може да причини допълнителни повреди на други компоненти в кормилната система, чието поправяне или подмяна може да бъде скъпо, така че се препоръчва да посетите сервиз възможно най-скоро.
За качествения и безопасен ремонт на кормилната рейка са необходими знания и опит. Затова ти препоръчваме да се довериш на професионалисти при смяна и ремонт на кормилната рейка, особено ако не разполагаш с нужните умения и инструменти.
Ако все пак си решил самостоятелно да извършиш смяната на кормилната рейка на автомобила си, на първо място прочети инструкциите за смяна, касаещи конкретния модел и марка кола. Експертите съветват, ден преди смяната да напръскаш всички болтове и гайки, които ще развиваш, с помощта на материали за смазване, като WD-40, за да можеш по-лесно да ги развиеш.
Повдигни колата за лесен достъп до кормилните рейки и свали гумите. Колата може да бъде повдигната или чрез стойки за крикове, или с подемник в зависимост от модела.
Направи разкачване на външните напречни щанги, които са от двете страни на кормилните накрайници.
Всички маркучи на кормилното управление трябва да са изключени, докато монтажните болтове също са разхлабени.
Последната част от колата, която трябва да е изключена, е кормилният вал, за да имаш по-добър достъп до рейките.
Монтирай новата кормилна рейка в автомобила след отстраняване на повредената. Увери се, че целият процес на подмяна е внимателно завършен, за да се гарантира, че стелажът е безопасно инсталиран.
Всички други части, които се свързват с кормилната рейка, се свързват към новата. Това включва кормилния вал, напречните щанги и кормилните маркучи, всички премонтирани и регулирани.
След като всичко е монтирано и свързано отново, гумите се монтират обратно на автомобила.
След като колата е спусната, е необходимо да се извърши тест за подравняване на колелата, за да се увериш, че функционират правилно. Други тестове, включително тест на пътя, се провеждат, за да се гарантира, че кормилните рейки са монтирани успешно.
При рециклирането процесът започва с пълен оглед и преценяване състоянието на съответния компонент. На следващо място се прави диагностика и се установяват повредите, подменяйки неизправните части с нови, като в това влизат семерингите и всички видове уплътнения. Накрая се тества системата за нормална работоспособност.
В Carco.bg авточастите и кормилните рейки втора ръка са с отлично качество и на достъпни цени. Подбираме и тестваме с голяма прецизност всички авто компоненти, които предлагаме в онлайн магазина. При нас ще откриеш най-богатите каталози на авточасти втора ръка. Лесно можеш да избереш резервни авточасти за стотици марки и модели автомобили. Предложенията ни втора ръка са с проверено качество и изгодни цени.
Направили сме всичко удобно за теб – за да не се налага да преглеждаш всичките хиляди обяви, може да селектираш подходящите за теб артикули според марката на своя автомобил и ценовите рамки, в които е бюджетът ти.
Всеки ден стотици авточасти втора употреба с отлично качество потеглят към своите нови собственици. Оборудвай колата си качествено и изгодно с Carco.bg!
Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.
Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.
© 2024 Carco.bg
Наложен платежБанков път