Резервоарът за гориво поддържа подаването на гориво, като същевременно се грижи за поддържането на правилната температура. Резервоарът за гориво се използва още и за разсейване на топлината, генерирана от горивото, което се връща от двигателя. В днешната статия ще разбереш повече за резервоара за гориво и работния му механизъм.
Резервоарът за гориво е безопасен контейнер за запалими течности. Или иначе казано, това е частта от системата на двигателя, в която горивото се съхранява и задвижва (горивна помпа) или изпуска (газ под налягане) в двигателя на автомобила. Резервоарите за гориво се различават по размер и сложност.
В резервоара има чучур, който е пълен с гориво. Накрайникът за гориво е свързан към гърловината за пълнене. Той е оборудван с възвратен клапан, така че горивото да може да влезе в резервоара, за да възстанови въздуха вътре в резервоара. Когато резервоарът е пълен и няма останал въздух, налягането сигнализира на помпата да спре да изпраща гориво. След като течността е вътре в резервоара, тогава механичният поплавък, който отчита нивото на горивото, ще бъде регулиран и засмукан при поискване от горивната помпа.
Някои често срещани проблеми с резервоарите за гориво са следните:
Ръжда
Всички знаем, че водата и горивото не се смесват и точно защото водата е по-плътна от горивото, тя остава на дъното на резервоара, което води до ръжда. Така ръждата може да започне да се разпространява и към други части на горивния тръбопровод.
Повреда в горивната помпа
Ако има повреда в горивната помпа на автомобила, ще трябва да я смениш, тъй като тя е необслужваема част. Има много проблеми, които могат да бъдат причинени от неизправна помпа, като например двигателят на автомобила да не може да започне да върти. Вероятно ще забележиш неочаквано треперене при шофиране с висока скорост на магистрала или тромаво ускорение, преди да достигнеш високата скорост.
Дефекти в горивните инжектори
Бензинът се впръсква в горивната камера от горивните инжектори. Ако те се замърсят, блокират или потекат, може да срещнеш различни проблеми. Най-често срещаните симптоми са бавен празен ход и липса на производителност. В такъв случай трябва да ги почистиш и да посетиш сервиз.
Мръсотия в горивния филтър
Горивният филтър е монтиран в горивната система и отстранява замърсителите от бензина, като поддържа двигателя и горивните инжектори чисти. Ако установиш, че горивният филтър на автомобила е запушен, той ще ограничи притока на бензин към двигателя, карайки колата внезапно да загуби скорост или мощност, или да причини рязко движение, когато се опиташ да ускориш. Не забравяй да попиташ своя механик кога е най-доброто време да смениш горивния филтър на колата си.
Макар резервоарът за гориво да няма нищо общо с бензиновата помпа по отношение принципа си на работа, той отново трябва да бъде инспектиран през определен период от време, за да не доведе неговото износване до сериозни технически повреди. Добре е компонентът да се ремонтира или изцяло подмени, когато са налице:
Лесна ли е подмяната на резервоар?
Самата смяна не е свързана с тежки ремонтни дейности, които да отнемат много време. За целта е необходимо да се изключи акумулаторът, а след това да се свали и резервоарът за бензин или дизел. Демонтажът би могъл да бъде по-лесен, ако отделението е празно, а проверката на монтажните скоби за наличието на корозия и износване е силно препоръчителна.
Какви инструменти са ти необходими за смяна на резервоар?
В Carco.bg резервоарите за гориво са налични с много високо качество, което ще ти гарантира и дългосрочната им употреба. Довери ни се и разгледай всичките ни предложения.
Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.
Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.
© 2024 Carco.bg
Наложен платежБанков път