• Carco.bg
  • Блог
  • Заден мост – всичко, което трябва да знаеш
17/02/2023

Заден мост – всичко, което трябва да знаеш

Заден мост – всичко, което трябва да знаеш

Мостът е основният компонент на всяко превозно средство и се предлага в три основни типа: преден, заден и щифтове.


Какво е мост?


Като ключов компонент на твоето превозно средство, мостът представлява централен вал, който се свързва с колелата. Той обикновено се върти заедно с колелата.


Колко моста има една кола?


Броят на мостовете в автомобила зависи от вида му. В повечето случаи той има два моста, а по-големите превозни средства, които превозват повече пътници и имат повече колела, може да имат повече мостове. Лесно е да определиш броя им – просто погледни автомобила си отстрани, след това преброй чифтовете гуми и готово.


Фактори, които определят вида на моста на автомобила


Няколко фактора определят от какъв тип мостове се нуждае превозното средство. Например техническите изисквания и количеството произведена сила играят голяма роля при определянето на типа им.


Някои превозни средства имат предварително проектирани мостове в стандартни формати. Други пък имат персонализирани, които отговарят на нуждите и спецификациите на автомобила. Персонализираните обикновено работят най-добре за автомобили, тъй като позволяват по-персонализиран контрол върху колелата. Тези мостове могат да регулират скоростта и въртящия момент на колелата в по-фина степен.


Видове мостове


Осите се предлагат в три стандартни типа, които ще разгледаме:


Заден мост: Този мост е отговорен за предаването на мощност към задвижващите колела. Предлага се в две половини, известни като полуоски, които са свързани с диференциала. В повечето случаи задните мостове са под напрежение, което означава, че се въртят заедно с колелата на автомобила.


Преден мост: Разположен в предната част на автомобила, този мост е отговорен за подпомагане на управлението и обработване на удари от неравната повърхност на пътя. Той имат четири основни части, които са гредата, въртящият се болт, пистовият прът и щифтовата ос. Предният мост трябва да е възможно най-здрав и затова обикновено се изработва от въглеродна стомана или никелова стомана.


Щифтов мост: Щифтовияте мост е прикрепен към предните колела на автомобила, като щифтовете го свързват с предния мост.


Видове задни мостове


Не всички задни мостове са еднакви, тъй като методите на опора и монтаж определят типа. Има три вида задни мостове:


Полуплаващ мост: Този тип мост свързва колелото с фланеца от външната страна на вала на оста и го държи сигурно. Единият лагер поддържа полуоската, а другият влиза в корпуса. Тъй като има два лагера, полуплаващият мост трябва да е по-голям от другите опции, за да произведе същия въртящ момент. Полуплаващият мост се използва за автомобили, SUV и средни камиони, като половин тон и леки пикапи.


Напълно плаващ мост: В съответствие с името си, този тип мост ефективно плава на място и поддържа позицията си, благодарение на два лагера. Той е проектиран да предава само въртящия момент. Пълно плаващите мостове обикновено работят най-добре за по-големи превозни средства, като тежкотоварни камиони. Някои камиони от среден размер, които имат по-голям капацитет за теглене, или такива, които използват широко задвижване на четирите колела, също могат да се възползват от напълно плаващ мост.


Три-четвърти плаващ мост: Той е по-сложен от полуплаващата ос и също така е по-надежден, като помага да се поддържа центровката на колелата и се справя със страничната тяга и въртящия момент.


Как да избереш правилното отношение на мостовете за твоя автомобил?


В допълнение към уникалните спецификации на въртящия момент, двигателя и трансмисията, много автомобили също имат персонализирани съотношения на мостовете.


В повечето случаи стандартното съотношение на осите работи добре за повечето шофьори, които не очакват да теглят големи товари. Въпреки това, ако планираш да теглиш тежки ремаркета или товари, може да искаш възможно най-високото съотношение на осите.


Проблеми с моста, които трябва да имаш предвид


Когато избираш правилното отношение на мостовете, имай предвид няколко неща.


Ако автомобилът има опция за персонализирано съотношение на мостовете, икономията на гориво автоматично е по-ниска.


● Невъзможно е да се сравнят опционалните съотношения на мостовете на различни производители на автомобили. Различните размери на гумите влияят на предавката на системата, което се отразява на крайната цифра.


Откъде да купим резервни части?


Частите втора ръка са доста изгодни. Те струват значително по-малко от новите, като отново могат да ти осигурят желаното качество. Днес имаш възможност да откриеш страхотни предложения за заден мост, които са подходящи за всякакви марки и модели автомобили.


Отличните им характеристики ще ти помогнат да направиш непоколебим избор, а в онлайн магазин Carco.bg ще откриеш и ниски цени.


Как се прави реглаж?


Добре е реглажът да се направи, докато се извършва ремонта. Процедурата не отнема много време (около 30-40 минути) и се състои в следните стъпки:


Преглед на ходовата част;


Измерване на предния и задния мост;


Регулиране на колелата, което е съобразено с предписаната сходимост;


Корекция на страничния и надлъжния наклон, също както и сходимостта (положителна и отрицателна);


Раздвижване на кормилния накрайник;


Балансиране на гумите.


Вземи авточасти от Carco.bg и се погрижи за автомобила си по качествен и надежден начин.

Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път