Знаеш ли, че автомобилният стартер черпи най-много енергия в цялата ти кола? Въпреки малкия си, компактен размер, той консумира повече енергия от фаровете, горивната помпа и климатика наведнъж! Ако един стартер има нужда от толкова много енергия, колко време може да работи и как го прави?
Стартерът е малко приспособление, чието захранване идва от акумулатора и чиято конструкция е предназначена да преобразува електрическата енергия в механична. По този начин стартерът помага за първоначалното стартиране на двигателя, от където всъщност идва и наименованието на тази част.
По същество представлява малък електрически, четириполюсен мотор, първично задвижващ коляновия вал с честота, подходяща за стартирането на двигателя с вътрешно горене. Разположението му при отделните модели автомобили е различно. Най-бързият и лесен начин да откриеш къде се намира, е проследяването на кабелите на акумулатора.
Ето някои често срещани типове електрически стартери:
Директно задвижване
Този тип стартер е най-разпространеният и обикновено се управлява от соленоид. Задвижващото зъбно колело (пиньонно зъбно колело) е прикрепено директно към арматурата, като по този начин получаваш „директно задвижване“.
Планетарна предавка
В този случай стартерният двигател използва планетарен редуктор, разположен между арматурата и зъбното колело. Планетарният редуктор позволява намаляване на предавката, което увеличава въртящия момент при значително намалена скорост на стартовия двигател и по този начин намалява нуждите от ток.
Редуктор с постоянен магнит
Този стартерен двигател е проектиран да намали теглото, генерирането на топлина и да улесни конструкцията на автомобила като цяло. Използва магнит, вместо по-тежки въздушни бобини.
В повечето превозни средства стартерът е завинтен към двигателя или трансмисията. Лесен начин да го намериш е да следваш дебелия кабел от положителния полюс на батерията.
Колко дълго работи стартерът?
Електрическите компоненти на стартера обикновено са проектирани да работят най-много 30 секунди, преди да прегреят. Повечето ръководства инструктират за пауза от поне 10 секунди след всеки 10-15 секунди завъртане на ключа, ако двигателят не се запали веднага.
Какви са видовете повреди на стартера?
Ето някои причини, които могат да допринесат за проблем със стартера:
Ето типичните симптоми, които ще срещнеш, ако имаш повреден стартер:
Изборът трябва да съответства на мощността на двигателя и параметрите на акумулатора. Ето няколко предложения:
Онлайн магазинът за втора употреба авточасти Carco.bg предлага широк асортимент от резервни части, както и изключително достъпни цени. Всеки от предлаганите при нас стартери е щателно прегледан и проверен от наши експерти, така че сме сигурни, че предлагаме наистина съответстващи на качеството продукти.
Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.
Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.
© 2024 Carco.bg
Наложен платежБанков път