Завладяващата механика на бензиновата помпа

Гениална измишльотина
Удивително е как навсякъде около нас простата физика се използва по сложни начини, които наистина приемаме за даденост, особено когато става дума за автомобили.
Днес ще разгледаме една наистина увлекателна за автомобилните любители тема – динамиката на флуидите на бензиновата помпа.
Цялото поведение на горивната помпа се основава на проста динамика на флуида и обмена на налягане, което кара газа да тече, както и да спира, когато бензинът достигне горната част на резервоара.
Създаването на бензиновата помпа се приписва на невероятният Силванъс Фрийлав Баузър, който продава първата си помпа на магазин за хранителни стоки в Индиана през 1885 г.
Първоначално помпата е предназначена да изпомпва керосин.Въпреки че не е била проектирана да обслужва автомобили, през 1890 г. Боузър забелязва, че изобретението му може да послужи за превозните средства. Той добавя маркуч към помпата си и в крайна сметка дюза.
През 1910 г. часовников циферблат (за измерване на количеството изпомпван бензин) е добавен към новопроизведените помпи. Търговците на дребно, оборудват своите груби, по-стари помпи с допълнителни часовникови циферблати. Търсенето на още по-прецизен начин за измерване на това, което се купува, води до дизайна на видима газова (бензинова) помпа.
Бензиновата помпа днес
Автомобилите с двигатели с вътрешно горене имат нужда от средство, което да задвижи бензина от резервоара и да достави нужното количество горивна смес до цилиндрите, където тя да се възпламени. Тук вече идва и ролята на горивната (бензиновата) помпа. Каква да си закупиш и как да измериш налягането? По какъв начин Carco.bg ще са ни от полза и защо да пазаруваме от тях? Нека разгледаме.
Каква бензинова помпа да си закупиш?
Това всъщност е средството, което доставя горивото до дюзите за впръскване и създава определено налягане в маркучите на системата. С оглед на това дали двигателя е с моно или пълна инжекция зависи и образуваното налягане. В първия случай е около 1 бар, а във втория - около 3-4 бара. Значение има и къде се монтира бензиновата горивна помпа. В някои случаи тя се намира вътре в резервоара, а в други – отвън.
Как се измерва налягането?
С оглед на това, че горивната (бензинова) помпа е компонент, тя също има срок на годност и при невъзможност за запалване е редно да се измери налягането. Това се извършва при наличието на маркуч, манометър с капацитет на измерване до 5-6 бара и три скоби за стягане.
Процедурата започва с поставянето на единия край на маркуча върху манометъра и стягането му с едната скоба. Необходимо е първо да извадиш изходния маркуч от бензиновата (горивна) помпа и да поставиш другия маркуч, като отново стягаш със скобата. Измерването се извършва в четири режима:
- При запалване манометъра трябва да отче показание около 3 атмосфери.
- При работа на празен ход - 2,5-2,7 атмосфери.
- При подаване на газ - при натискане на педала на газта показанието трябва да е около 3 атмосфери, а при отпускане - до около 2,5 атмосфери.
Как се сменя бензинова помпа?
Смяната настъпва на около 250 хил. километра пробег. Процесът започва с изваждането на конектора за захранването. Първо разхлаби скобите на маркучите и ги извади. Започни с демонтирането и монтирането на новата бензинова (горивна) помпа по обратния ред. Тук е важно да смениш и гумените уплътнения, които се продават или отделно, или пристигат в комплект с покупката.
Защо да избереш Carco.bg?
Нашият онлайн магазин работи денонощно през цялата година и закупувайки от нас, имаш 14 дневен срок за връщане. Разнообразието от авточасти втора ръка при нас е огромно, което означава, че с голяма вероятност по всяко време ще откриеш подходящия модел части, на най-добрите цени в България.
При необходимост можеш да се свържеш с наш представител за допълнителни въпроси или съдействие.