22/09/2023

4 причини за твърд педал на спирачката

4 причини за твърд педал на спирачката

Какво причинява твърдостта на педала на спирачката? Днес ще разгледаме четири потенциални причини, поради които педалът на спирачката се натиска трудно.


КАК РАБОТЯТ СПИРАЧКИТЕ?


В повечето случаи твърдият педал се дължи на проблеми с усилвателя на спирачките. Усилвателите на спирачките умножават силата, приложена към педала на спирачката, и работят в тандем с хидравличната течност в спирачните тръбопроводи.


Тази система, известна още като електрическа спирачка, ти позволява да спреш двутонно превозно средство само с крака си. Обикновените вакуумни усилватели на спирачките, разположени между главния цилиндър и педала на спирачката, имат две камери, разделени от диафрагма в него.




  • В предната камера въздухът се отстранява, за да се създаде вакуум с ниско налягане.




  • В задната камера натискането на педала на спирачката позволява навлизането на въздух.




Тъй като налягането от въздушната камера е по-голямо от налягането във вакуумната камера, диафрагмата, и свързан към нея тласкач, се изтеглят към страната с ниско налягане. На свой ред този бутащ прът със захранване прилага сила към бутащия прът на главния цилиндър, който иначе би бил много труден за движение.

След това главният цилиндър изпраща спирачна течност към спирачните апарати или цилиндъра на колелата (ако превозното средство има задни барабанни спирачки), карайки спирачните накладки или задните челюсти да се трият в роторите или задните барабани и да забавят автомобила ти.

След като разбира как работи спирачна система, може да е по-лесно да диагностицираш твърдия спирачен педал. Ето четири възможни причини педалът на спирачката да се натиска трудно:


ЛОШ СПИРАЧЕН УСИЛВАТЕЛ


Лошият спирачен усилвател вероятно вече не може да поддържа вакуумно налягане. Повечето електрически спирачки с вакуумно подпомагане функционират поради вакуума на двигателя. Понякога ще се получи разкъсване на диафрагмата или счупване на клапан. И в двата случая спирачният усилвател може вече да не създава вакуум и да не успее да подаде захранване към главния цилиндър.


За щастие, има лесен начин да разбереш дали усилвателят на спирачките е източникът на проблема с твърдия педал:




  • Когато колата е изключена, натисни педала на спирачката няколко пъти. При гореспоменатия проблем педалът трябва да става все по-труден за натискане.




  • След това, с все още натиснат крак върху педала, запали колата.




  • Ако педалът хлътне, преди да стане твърд, спирачният усилвател вероятно не е проблемът.




  • Ако педалът остане твърд, вероятно точно това е пречката.




НЕИЗПРАВНА ВАКУУМНА ПОМПА


Превозните средства имат различен тип спирачен усилвател. Ако се бориш с проблема твърд педал на спирачката и превозното средство има вакуумна помпа или хидравличен усилвател на спирачките, някои често срещани проблеми може да са липсващ змиевиден ремък, повредена електрическа помпа или ниска течност на кормилното управление.


СПУКАН ВАКУУМЕН МАРКУЧ


Вакуумният маркуч свързва усилвателя на спирачките с двигателя, през който се изтегля въздух, за да се създаде вакуум. Често загубата на вакуум, която води до твърд педал на спирачката, е причинена именно от скъсан вакуумен маркуч.


Това е така, защото гумените вакуумни маркучи са склонни да изсъхнат и да се напукат в точките на свързване с течение на времето. Ако чуеш съскащ звук, когато натискаш спирачките, това може да е звук от изтичащ вакуумен маркуч или диафрагма на усилвателя на спирачките. Ако имаш късмет, коригирането на твърдия педал на спирачката ще стане просто с подмяната на вакуумния маркуч.


БЛОКИРАНИ СПИРАЧНИ АПАРАТИ


Спирачните апарати са един от най-важните компоненти на спирачната система. Тяхната основна задача е да притискат спирачните накладки към ротора, когато се опитваш да спреш автомобила си. Понякога спирачните апарати или свързаните с тях винтове могат да се заклещят, което им пречи да се захванат и да позиционират спирачните накладки правилно.


Резултатът от този проблем може да бъде твърд педал на спирачката. Ако се сблъскаш с този тип проблем, най-добре е да се обърнеш към професионалист.


УТАЙКА В СПИРАЧНИТЕ ТРЪБОПРОВОДИ


Ако си тествал усилвателя на спирачките и си установил, че той не е причината за твърдия педал, тогава проблемът може да се дължи на утайка в спирачните тръбопроводи. Спирачната течност абсорбира влагата, която може да навлезе в спирачната система при излагане на въздух.


С течение на времето наличието на вода ще доведе до натрупване на утайка, което ще ограничи движението на спирачната течност и ще накара педала на спирачката да се схване. Сменяй спирачната течност най-малко на всеки две години, за да предотвратиш натрупването на утайка и да поддържаш в изправно състояние. Важно е да знаеш, че отлагането на тези ремонти на по-късен етап, при евентуално нарушение в управлението, могат да доведат до ПТП.


ЗАЩО ДА СЕ ДОВЕРИШ НА CARCO.BG?


Предлаганите в онлайн магазин Carco.bg авточасти втора ръка са предварително изпробвани, тествани и прегледани за ремонтопригодност. Предлаганите от нас педали за газ, спирачка и съединител са предвидени за отделните модели и марки автомобили, което прави изборът им лесен, а при нужда от професионална помощ, можеш да се обърнеш към нашите експерти. Те с радост ще обсъдят нуждите ти и ще помогнат в правилния избор.

Carco.bg e онлайн платформа, която осигурява голямо разнообразие от резервни авточасти втора ръка, но с предварително проверено качество и работоспособност.

Бюлетин

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за промоционални и нови продукти.

© 2024 Carco.bg

Наложен платежБанков път